Αντώνιος Μαϊδάνογλου , Αλεξάνδρα Σκίτσου , Γιώργος Χαραλάμπους
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Εισαγωγή: Στο τμήμα αιμοληψιών του Γ. Ν. Σερρών παρέχονται υπηρεσίες λήψης αίματος στους προσερχόμενους εξωτερικούς χρήστες υπηρεσιών υγείας και μια μελέτη ικανοποίησης για τις υπηρεσίες που λαμβάνουν κρίθηκε αναγκαία, ενώ επισημαίνεται η σημασία της μέτρησης της ικανοποίησης των προσδοκιών τους σε σχέση με την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας που παρέχονται.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες ενός τμήματος αιμοληψιών Γενικού Δημόσιου Νοσοκομείου
Υλικό-Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε μια συγχρονική μελέτη με ερωτηματολόγιο 23 ερωτήσεων μέσω δειγματοληψίας ευκολίας των προσερχόμενων για αιμοληψία -εφαρμόστηκε σε δείγμα 208 ατόμων-απαντήθηκε από 200, στο διάστημα Δεκεμβρίου 2018- Ιανουαρίου 2019. Στατιστικά αναλύθηκε μέσω SPSS 21, χρησιμοποιήθηκε η x2 κατανομή για τον έλεγχο ανεξαρτησίας μέσω του δείκτη Pearson Chi-Square και των δεικτών Cramer’s V και Contigency coefficient για τον έλεγχο των συσχετίσεων. Για τον βαθμό αξιοπιστίας εσωτερικής συνέπειας χρησιμοποιήθηκε ο δείκτης Cronbach's Alpha και το επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας ήταν 0,05.
Αποτελέσματα: Αναδείχθηκαν υψηλά ποσοστά «πολύ» ικανοποιημένων χρηστών στις κύριες συσχετίσεις που αφορούσαν το φύλο έναντι α) εμπειρίας - ικανότητας εκτέλεσης αιμοληψιών 90,5% (άνδρες) , 78,6% (γυναίκες), β) αξιοπιστίας-ταχύτητας έκδοσης αποτελεσμάτων 68,9% (άνδρες), 65,1% (γυναίκες), γ) συμφωνίας με τη νέα διαδικασία GDPR 85,1% (άνδρες), 73,8% (γυναίκες) δ) ικανοποίησης από την εξυπηρέτηση-αναμονή- ευγένεια του προσωπικού 83,8% (άνδρες), 71,4% ( γυναίκες) ε) ισότιμης μεταχείρισης ανασφάλιστων 63,5%(άνδρες) ,72,2 % (γυναίκες), ενώ στις 3 ενότητες των ερωτήσεων σχετικά με τις διαδικασίες του τμήματος τα ποσοστά ικανοποίησης για το σύνολο των συμμετεχόντων στη μελέτη ήταν 85,8% , 80,1% και 95% (σύνολα αθροιζόμενων θετικών απόψεων «πολύ» και «αρκετά»)
Συμπεράσματα: Ποσοστά θετικής ικανοποίησης άνω του 80% στις διαδικασίες που ακολουθούνται, ανέδειξαν υψηλά επίπεδα ικανοποιημένων χρηστών υπηρεσιών υγείας.
Λέξεις κλειδιά: Έρευνα, ικανοποίηση αναγκών, χρήστες υπηρεσιών υγείας, ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών